Kategoriler
E-ticaret Nedir? Avantajları ve Dezavantajları

E-ticaret Nedir? Avantajları ve Dezavantajları

14.03.2021
Son yıllarda elimizdeki bütün araçlardan internete kolayca ulaşabilmemiz sayesinde internet kullanımının arttığını hepimiz biliyoruz. İnternet kullanımının artması nedeniyle internete yönelik işler de hız kazanmaya başladı.

Son yıllarda elimizdeki bütün araçlardan internete kolayca ulaşabilmemiz sayesinde internet kullanımının arttığını hepimiz biliyoruz. İnternet kullanımının artması nedeniyle internete yönelik işler de hız kazanmaya başladı. Bunlardan birisi de e-ticaret. E-ticaret sistemi gün geçtikçe daha çok büyüyor ve büyüme hızı giderek artıyor. Çoğu insanın akıllı telefonlarından bile kolayca ulaşabildiği e-ticaret mağazaları ilgi görmeye başlayınca, şirketler ve freelance çalışanlar da e-ticaret sistemine yönelmeye başladı. Ticaretle uğraşan kişiler için büyük avantajları olan e-ticaret sistemi artık freelance çalışanlar tarafından da oldukça fazla kullanılıyor. Peki e-ticaret nedir ve avantajları nelerdir? Bu yazıda sizlere bu soruları açıklayacağız.

 

Tüm bunlara rağmen hem müşteriler hem de mağaza sahipleri e-ticarete girip girmeme konusunda belirsizlikler yaşayabiliyorlar. Özellikle satıcılar e-ticaret sisteminin ne kadar kalıcı olduğu, masraflarının ne olduğu ve ne kadar avantaj sağlayacağı konusunda tereddüt edebiliyorlar. Bu yazımızda sizlere kısa bir e-ticaret tanımlaması yaptıktan sonra bu sistemin avantajları ve dezavantajlarından bahsedeceğiz.

 

E-ticaret Nedir?

Zihninde e-ticaret nedir sorusu yankılananlar için hemen cevap verelim. E-ticaret ,nternetin yaygınlaşması ve sık kullanılmasıyla birlikte bazı online sistemler aracılığıyla ticaretin internet üzerinden yapılmasıdır. Bu yeni ticaret türüne elektronik ticaret ya da kısa adıyla e-ticaret deniyor. E-ticaret ile satıcılar veya hizmet verenler müşterileri ile çok daha kolay bir şekilde buluşuyor. Bu sistem ile müşteriler istedikleri zaman, istedikleri yerden mağazaya ve ürünlere bakabildikleri için satıcıya büyük avantaj sağlıyor. E-ticaret mağazaları ile online ortamda sayısız müşteriye, daha az maliyetle ulaşabilirsiniz. Öyle ki, yerel mağazanıza ulaşma imkanı olmayan uzaktaki bir müşterinin bile firmanızı ve mağazanızı tanıma imkanı vardır. 

 

E-ticaretin Avantajları ve Dezavantajları

E-ticaret nedir sorusunun yanıtını artık biliyorsunuz. Fakat bu işe girerken olumlu ve olumsuz olabilecek taraflarını da değerlendirmeniz gerektiğini belirtmeden geçmeyelim. İşte e-ticaretin avantajlı ve dezavantajlı tarafları…

 

E-ticaretin Avantajları

  • Satıcılar, daha kısa sürede daha çok müşteriye ulaşabilme imkanı yakalıyorlar.
  • Müşteriler için her zaman ulaşılabilir olan, günün her saati açık bir mağaza ile hizmet verme imkanı sağlıyor.
  • Alan sıkıntısı olmadığından müşteriye daha çok ürün çeşitliliği ile hizmet verilebilir.
  • Ürünlerin tanımları detaylı ve açıklayıcı bir şekilde yapılabilir.
  • Stok yapma sıkıntısı olmadan ürünleri mağazanıza ekleyebilir ve satışını gerçekleştirebilirsiniz.
  • Markanızı dünya çapında bir marka haline getirme imkanı sağlar.
  • Depo, kira, stok gibi gerçek mağazanın oluşturduğu masraflar online mağazacılıkta yoktur.

 

E-ticaretin Dezavantajları

  • Müşteri ile yüz yüze görüşme imkanı olmadığı için satıcı ile müşteri arasında birebir iletişim kurulamayabilir.
  • İnternet alışverişlerinde müşteriler ürünleri görmeden aldıkları için iade oranı gerçek mağazalara oranla daha yüksek olabilir.
  • Müşteriler online ortamda daha kolay bir şekilde diğer e-ticaret mağazaları ile karşılaştırma yapabilir.
  • İnternet üzerinde yapılan alışverişlerde kargo ile ilgili sorunlar çıkabilmektedir. 

E-ticaret sisteminin bazı dezavantajları olmasına rağmen son zamanlarda avantajlarından dolayı çoğu kişi tarafından tercih ediliyor. Şirketlerin e-ticaret sektörüne sıcak bakması ve ilgisinin olması nedeniyle e-ticaret sektörü her geçen gün büyümeye devam ediyor. Peki e-ticaret satışına başlamak için ne yapmak gerekiyor?

 

E-ticarete Başlamak İçin Gerekenler

E-ticaret nedir sorusuna yanıt bulduktan ve artılarını ve eksilerini ortaya koyduktan sonra e-ticaret işine atılmaya karar verdiyseniz, artık son aşamaya geldiğinizi ve kısa süre içinde para kazanmaya başlayabileceğinizi düşünüyor olabilirsiniz. Fakat her iş kolunda olduğu gibi bir e-ticaret girişimi için de atılması gereken birtakım adımların söz konusu olduğunu söylememiz gerekiyor. Çünkü hala pek çok kişi e-ticareti kısa yoldan gelir elde etme yöntemi olarak görüyor.

Fakat e-ticaret, geleneksel ticaretin modern dünyanın gereksinimlerine adapte edildiği bir iş kolundan fazlası değil. Bu da demek oluyor ki diğer tüm girişimlerde olduğu gibi e-ticaret işine atılırken de mutlaka zaman ayrılmalı, işi müşteri beklentilerine uygun hale getirmek için özen göstermeli. Dilerseniz e-ticaret işine giriş yapmak için ihtiyacınız olacak diğer şeyleri de aşağıdaki maddelerin altında birlikte inceleyelim.

 

1. Resmi Bir Şirket

E-ticaret şirketlerinin faaliyet gösterebilmesi için gerçek bir şirket olmaları gerektiğini en başta belirtmemiz gerekiyor. Eğer daha önceden kurulmuş ticari bir şirketiniz varsa, bu şirketinizin faaliyetlerini e-ticaret siteniz üzerinden sürdürebilirsiniz. Ancak böyle bir şirketiniz mevcut değilse, e-ticaret sitesi üzerinden satılan ürünleri faturalandırabilmeniz için Türk Ticaret Hukukunca belirlenen prosedüre uygun bir şekilde şirket kurmanız gerekiyor.

 

2. Güvenilir Bir E-ticaret Yazılımı 

Şirketinizi açtıktan sonra satışa başlamak için bir sonraki adıma geçebilir ve müşterilerinizin ihtiyaçlarına yanıt verebilecek bir e-ticaret yazılımına sahip online mağazanızı açmaya hazırlanabilirsiniz. Bu konuda uzman e-ticaret platformlarından destek alabilir ve çok kısa sürede sizin için uygun bir e-ticaret paketi seçerek e-ticaret faaliyetlerinize başlayabilirsiniz. Diğer yandan bir yazılımcı ile çalışarak yalnızca şirketinize özel bir e-ticaret yazılımı da geliştirebilmeniz mümkün.

 

3. Ödeme Yöntemleri

Müşterileriniz için e-ticaret yazılımınız ve şirketiniz, ödeme imkanları olmadan hiçbir anlam ifade etmeyecektir. E-ticaretin en kritik kalemlerinden biri olan ödeme aşaması için ödeme platformları ile anlaşmanız ve müşterilerinizin tercih edeceği ödeme seçeneklerini e-ticaret sitenize entegre etmeniz gerekecektir. Ancak bu sayede müşterilerinizin alışveriş sürecini tamamlamasını bekleyebilirsiniz.

 

4. Müşteri Desteği

E-ticaret işinizde başarınızın devamlılığı için müşterilerinizin sorunlarına hızla ve doğru yaklaşımla yanıt verebiliyor olmanız önemli. Bu doğrultuda, müşteri destek sistemine sahip olmanız ve çözüm odaklı kişilerden oluşan bir müşteri destek ekibi kurmanız işinizi kolaylaştıracaktır. Öte yandan müşteri destek sürecini pratik hale getirmeyi mümkün kılan yazılımlar kullanarak müşterilerinizin ihtiyaç ve beklentilerini daha kolay bir şekilde karşılayabilmeniz de söz konusu.